محسنی بوک

محسنی بوک

بزرگترین آرشیو کتابهای توانبخشی در ایران
محسنی بوک

محسنی بوک

بزرگترین آرشیو کتابهای توانبخشی در ایران

کتاب اصول و تکنیک های تمرین درمانی (جلد اول)

اصول و تکنیک های تمرین درمانی (جلد اول)

کتاب اصول و تکنیک های تمرین درمانی (جلد اول)

مولفان:

 

دکتر قدمعلی طالبی (دانشیار فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل)

 

دکتر خدابخش جوانشیر (دانشیار فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی بابل)

 

دکتر زهرا صلاح‌زاده (دانشیار فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی تبریز)

فهرست کتاب:

 

فصل اول: مفاهیم پایه‌ای تمرین درمانی

فصل 2 :دامنه حرکتی

فصل 3 :تمرینات کششی جهت بهبود حرکت

فصل 4 :موبیلیزاسیون و منیپولاسیون مفصل محیطی

فصل 5 :تمرینات مقاومتی برای آسیب عملکرد عضله

فصل 6 :اصول تمرینات هوازی

و...

مقدمه نویسندگان:

 

تمرین درمانی یکی از ارکان درمان های توانبخشی، به ویژه رشته فیزیوتراپی، می‌باشد. کتاب حاضر که ترجمه‌ی دقیق و روان از کتاب 2018 Kisner, Exercise Therapeutic می‌باشد در هشت فصل به تشریح اصول، مبانی و تمرین‌های پایه‌ای می‌پردازد. درک عمیق مفاهیم و اصول تمرینات پایه‌ای قطعا می‌تواند در برنامه‌ریزی درمانی برای طیف وسیعی از مشکلات دستگاه‌های مختلف بدن (شامل دستگاه عصبی، دستگاه اسکلتی عضلانی و قلبی عروقی تنفسی) راهگشا باشد.

 

ویژگی‌های این کتاب:

 

ترجمه‌ی دقیق و روان تمرین درمانی به درک آسان و عمیق دانشجو کمک می‌کند.

به منظور تسهیل یادگیری نکات مهم کتاب و نیز آماده‌سازی هر چه بهتر دانشجویان جهت شرکت در آزمون‌های ارشد و دکتری، مطالب مهم کتاب به صورت برجسته و یا به رنگ قرمز یا آبی (در چاپ رنگی) در آمده است.

در فصل 4 این کتاب (فصل موبیلیزاسیون)، علاوه بر ترجمه کامل کتاب 2018 Kisner , نکات تکمیلی از کتاب Kessler 2006 اضافه شده است.

در پایان هر فصل، تست های کنکور ادوار گذشته گردآوری، و برای هر سئوال، پاسخ تشریحی کامل تهیه شده است.

کتاب وقتی پدر بزرگ به تو جعبه ابزار هدیه می هد

وقتی پدر بزرگ به تو جعبه ابزار هدیه می هد

کتاب وقتی پدر بزرگ به تو جعبه ابزار هدیه می هد

کودک کارآفرین

 

رده‌ی سنی 3 تا 7 سال

 

مولف: جیمی دینیهن

مترجم: سیده هستی حسینی

کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می هد

وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می هد

کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می هد

کودک کارآفرین

 

رده‌ی سنی 3 تا 7 سال

 

مولف: جیمی دینیهن

 

مترجم: سیده هستی حسینی

کتاب انتخاب های شگفت انگیز من

انتخاب های شگفت انگیز من

کتاب انتخاب های شگفت انگیز من

مجموعه کتاب های من شگفت انگیز

رده‌ی سنی 4 تا 10 سال

مولف: بکی کامینگز

 

شاعر: فرشته ابراهیمی‌نیا

 

قدرت انتخاب یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های زندگی است. به کودکان خود بیاموزید می‌توانند انتخاب کنند چگونه باشند...

 

ورزشکار

مسئولیت‌پذیر

سخاوتمند

آرام

دوست‌داشتنی

بخشنده

با اعتمادبه‌نفس

و البته خیلی انتخاب‌های خوب دیگر...

این کتاب به کودکان این قدرت شگفت‌انگیز را می‌دهد که شادی و خوشبختی خود را تجسم کنند. شعرهای این کتاب به آن‌ها می‌آموزد تا با انتخاب کارها و فعالیت‌های مفید، قدرتمند شوند. کودکان با حس رضایتمندی بیشتری به فعالیت‌های روزانه‌شان می‌پردازند و عادت‌های خوبشان هم تقویت می‌ شود.

کتاب کلمه های شگفت انگیز من

کلمه های شگفت انگیز من

کتاب کلمه های شگفت انگیز من

مجموعه کتاب های من شگفت انگیز

رده‌ی سنی 4 تا 10 سال

مولف: بکی کامینگز

 

شاعر: فرشته ابراهیمی‌نیا

 

درباه کتاب:

 

به کودکان بیاموزید که باور کنند:

 

من خاص هستم!

من قدرتمند هستم!

من دوست‌داشتنی هستم!

من زیبا هستم!

من مهربان هستم!

من تندرست هستم!

و خیلی کلمه‌های خوب دیگر!

شعرهای این کتاب سرشار ار کلمه‌های انگیزه‌بخش است. این کتاب به کودکان این قدرت شگفت‌انگیز را می‌دهد که بهترین خودشان باشند. وقتی آن‌ها به قدرت کلمه‌هایی پی می‌برند، جوانه‌های دوست داشتن و اعتماد‌به‌نفس بر شاخسار زندگی‌شان شکوفه می‌زند.